Sed quia in sacratissimo die reddendum expectationi uestrae est sacerdotalis sermonis officium, nitamur, ut possumus adiuuante spiritu dei, eo per intellegentiae semitas peruenire, ut cognoscamus sacramentum praesentis festi ad omnium fidelium tempora pertinere, nec ullo modo habeatur insolitum, quod in dispensationum ordine adoratur antiquum.
Sed ubi inter caligantes cogitationes radius supernae lucis refulserit, cunctantes fidei moras splendor ueritatis abrumpat, ut cor liberum et a uisibilibus absolutum lumen intellegentiae tamquam ducem stellam sequatur, quia, sicut apostolus ait, dominus Iesus christus in gloria est dei patris, ut quem uenerabatur in cunis humiliter iacentem, ipsum sine diffidentia adoret cum patre regnantem.
Haec autem manifestatio, dilectissimi, quae haesitantium nebulas dissoluit animarum, et ita facit innotescere dei filium, ut de hoc quod idem est etiam hominis filius, nihil patiantur obstaculi, ad praesentis festi pertinet dignitatem, et uera est infantia saluatoris declaratio deitatis, quando carnis sensus ab humanis ad diuina transfertur, ut quos deprimunt experimenta infirmitatum, erigant signa uirtutum, quia tali auxilio et natura nostra indigebat et causa, ut reparare humanum genus nec sine maiestate posset humilitas, nec sine humilitate maiestas.
Dicente enim discipulis suis domino: Sine me nihil potestis facere, dubium non est hominem bona agentem ex deo habere et effectum operis et initium uoluntatis.
Vnde et apostolus copiosissimus fidelium cohortator.
Cum timore, inquit, et tremore uestram salutem operamini, deus est enim qui operatur in uobis et uelle et operari pro bona uoluntate.
Et haec sanctis causa est tremendi atque metuendi ne ipsis operibus pietatis elati deserantur ope gratiae et remaneant in infirmitate naturae.
Qui autem experiri cupit an in ipso deus habitet, de quo dicitur: Mirabilis deus in sanctis suis.
Sincero examine cordis sui interiora discutiat et sagaciter quaerat qua humilitate repugnet superbiae, qua beniuolentia obluctetur inuidiae, quam non capiatur adulantium linguis, quam que bonis delectetur alienis, an pro malo non cupiat malum reddere malit que inultas obliuisci iniurias, quam imaginem et similitudinem sui conditoris amittere, qui omnes ad cognitionem sui generalibus incitans donis, pluit super iustos et iniustos, et solem suum oriri facit super bonos et malos.
Scientes igitur, dilectissimi, quod caritas deus est, qui operatur omnia in omnibus, sectamini caritatem, ita ut in unum castae dilectionis affectum uniuersorum fidelium corda concurrant.
Transeuntia nos et uana non occupent.
Constanti desiderio ad ea quae semper sunt mansura tendamus.
Sacramentum enim praesentis festi oportet in nobis esse perpetuum, quod utique sine fine celebrabitur, si in omnibus actibus nostris dominus Iesus christus appareat, qui uiuit et regnat cum patre et cum spiritu sancto in saecula saeculorum.
Amen.